söndag 26 november 2017

Tuff test

Karaktärstest

Om man har lovat sig själv (egentligen har jag lovat min sambo) att inte köpa fler skivor blir ett veckoslut som detta en verklig utmaning.
Det började redan i torsdags med att Micke firade 21 år med att ge 21 % rabatt på hela sortimentet av skivor. Sedan kom Black Friday med 20 % rabatt både hos Bengans och cdon. Suck!
Som om detta inte var nog firade på lördagen The Beat Goes On 30 år med erbjudanden som jag inte ens vågar drömma om. Och så avslutningsvis kommer söndagen med skivmässa i Hägersten.
Hur det gick ...
Relativt bra.
Redan på onsdagen "råkade" jag titta in på Pet Sounds. Det är ju i mina hemkvarter. Jag kunde förstås inte motstå El corazon med Steve Earle. Jag kunde dock hålla mig från att hälsa på Micke på torsdagen, men det var svårt. Delseger.
Eftersom jag jobbar mitt i city blev frestelsen för stor gällande Bengans där The great picture med Elton John och Sticky fingers Live med Rolling Stones av någon oförklarlig anledning lades i en påse som fick följa med hem. Ojdå.
Lördag. The Beat Goes On ligger i andra ändan av stan så jag kunde hålla mig därifrån och Hägersten är till och med utanför tullarna så jag klarade mig ifrån det också.
Sammanfattningsvis får det väl kallas en delseger, eller hur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar